Mody drogą do kariery?

Gram w wiele gier i bardzo sobie cenię modyfikacje do nich. Czasem poprawiają odbiór gry, jej wizualną lub kosmetyczną stronę, innym razem przebudowują gruntownie cały tytuł. Okazuje się, że mogą być również przepustką do kariery dla twórców.

Niby nic dziwnego, można się spodziewać, że najzdolniejsi twórcy będą wyłapywani przez studia deweloperskie, ze względu na swoje umiejętności i talent. Ale żeby założyć własne studio? A jednak.

Pavonis Interactive, wcześniej znane jako Long War Studios powstało we współpracy z 2K Games, wydawcą m.in. serii XCOM. I to właśnie od tej produkcji, zaczęła się droga twórców do własnego studia. Grupa zapaleńców stworzyła modyfikację do gry XCOM: Enemy Unknown z 2012 roku i dodatku do niej Enemy Within z 2013 roku. Jako fan tej serii gier (na starsze odsłony się nie „załapałem” bo byłem trochę za młody), mogę potwierdzić, że tytuł „jednej z najlepszych modyfikacji w historii” nie został nadany na wyrost. Mod rozbudowywał już i tak świetną grę, dodając jej głębi i znacznie wydłużając oraz diabelnie podnosząc poziom trudności.

W przypadku większości moderów historia mogłaby się tutaj zakończyć. Jednak w 2015 roku, niedługo przed premierą XCOM 2, twórcy ogłosili powstanie własnego studia. Dzięki współpracy z 2K Games, zajęli się przygotowywaniem pierwszych, prostszych modyfikacji do gry jeszcze przed jej premierą, tak aby gracze już pierwszego dnia dostali możliwość wyboru dodatkowych elementów, nie znajdujących się w podstawowej wersji gry.

Dochodzimy do czasów obecnych: zaledwie kilka dni temu studio ogłosiło zmianę nazwy na Pavonis Interactive, by podkreślić swoją niezależność i wskazać, że modyfikacje do XCOM-a nie będą już ich jedynym zajęciem. Równocześnie z tą wiadomością, światło dzienne ujrzała modyfikacja do drugiej odsłony gry o walce z kosmitami nazwana… Long War 2. I muszę Wam powiedzieć, że liczba zmian, usprawnień i ulepszeń jest przytłaczająca. Ciężko wydawać opinię po zaledwie kilku godzinach gry, ale wygląda na to, że twórcy z PI mają smykałkę do kodu. Przeglądając opinie w Internecie, wydaje się, że nie jestem w tym zdaniu odosobniony.

Na stronie internetowej studia można znaleźć dodatkowo informację o rozpoczęciu prac nad własną grą Terra Invicta, która będzie strategią (tzw. „grand strategy”) skupiającą się na obronie Ziemi przez inwazją obcych (tak jak w grach z serii XCOM). Twórcy zamierzają ufundować grę za pomocą Kickstartera i mam nadzieję, że wkrótce ujawnią więcej informacji.

Nie wiem jak Wy, ale ja trzymam za nich kciuki. Stanowią fajny przykład, że jak się chce, to się da.

 

Źródła: Pavonis Interactive, PC GamerSteam

 

 

luk_zloty

Zajmuje się pisaniem artykułów gdy ma na to ochotę, czyli bardzo rzadko. Poza tym jest tłumaczem j. angielskiego, choć nie odróżnia "past continous" od "present perfect" oraz tłumaczem j. rosyjskiego, ponieważ uczył się go przez jeden semestr na studiach. Redakcyjny błazen.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij