[Revelation] Jak dobrze zacząć?

Dobra. Postać zrobiona. Wyszła nawet ładna – konkretne nogi, nieprzyzwoity biust i ładna buźka, jestem w stanie patrzeć na nią kilka godzin dziennie. Można zaczynać. Co teraz? O, pierwsze zadanie…

Tak zaczyna się przygoda każdego mężczyzny w Revelation (paradoksalnie, kobiety pewnie przykładają do cielesności bohatera mniej wagi, niż mężczyźni). Bez względu na płeć gracza, liczy się fakt, iż mamy naszą postać i rozpoczynamy niesamowitą podróż po świecie Nuanor. Jak zrobić to dobrze, aby potem nie żałować? Na co uważać, o co dbać i czego nie robić? Postaram się pokrótce wyjaśnić podstawy, które powinny ułatwić Wam pewny start. Poradnik ten będzie się na bieżąco powiększał, dlatego zaglądajcie tu co jakiś czas.

Początkowo rozwijajcie postać poprzez wykonywanie zadań.

Zadania w grze może nie przynoszą mnóstwa expa, ale są stałym, przystępnym jego źródłem. Dodatkowo te początkowe – pomagają zrozumieć zasady gry, wyjaśniają jak się poruszać, jakie są nasze podstawowe możliwości w grze. Powinniście podążać za tymi pomarańczowymi, a szybko osiągniecie wyższe poziomy, za to te fioletowe nauczą Was podstaw gry.

W Revelation Online mamy wiele typów zadań. W celu ich łatwiejszego rozpoznania, mają one określone kolory:

  • żółte – główne zadania fabularne
  • fioletowe – zadania treningowe (zalecam, aby początkujący gracze zwrócili na nie specjalną uwagę, w celu zaznajomienia się z grą najszybciej jak to możliwe)
  • pomarańczowe – zadania dodatkowe, niefabularne – pozwolą na zdobycie przedmiotów pomocnych przy rozwijaniu postaci oraz przeprowadzają przez podstawowe jego zagadnienia
  • niebieskie – mini – historyjki lub zlecenia od przedstawicieli frakcji (za które otrzymasz punkty reputacji danej frakcji)
  • zielone – zadania gildyjne lub powtarzalne zadania dzienne/tygodniowe
Zaprzyjaźnijcie się z panelem misji dziennych / tygodniowych.

Standardowo pod literą U znajdziecie panel misji dziennych, które są najlepszym sposobem na pozyskanie, nie tylko dużej ilości doświadczenia, ale i przydatnych nagród. Zadania są powtarzalne, a ich status resetuje się o północy (wyjątkiem jest Scour Dungeon, który co kilka godzin odnawia pewną ilość potworów do zabicia). Jeśli chcecie zachować przyzwoity poziom rozwoju powinniście wykonywać je regularnie. Ilość zadań oczywiście będzie się zwiększać wraz z rozwojem postaci. Po kliknięciu w zadanie, uzyskacie podstawowe informacje oraz możliwość wysłania bohatera na miejsce.

Regularnie odbierajcie prezenty.

W górnym prawym rogu znajdziecie ikonę prezentu (zielona strzałka). W środku, poza nagrodami za codzienne logowanie, znajdziecie wyjątkowo ważny bonus za pierwsze 7 dni „życia” nowo-stworzonych postaci. Szczególnie cenny będzie 3 dzień – złoty ekwipunek offhand oraz dzień 7, w którym otrzymacie 3-gwiazdkową umiejętność specjalną.

Wykupiliscie Founder Pack? Pobierzcie przysługujące Wam przedmioty.

FP w Revelation przypisany jest dla jednej postaci, nie na całe konto! Zanim więc zdecydujecie o jego przekazaniu, dobrze się zastanówcie. Z zawartych w nim przedmiotów warto korzystać od samego początku, zwiększają tempo rozwoju postaci i ułatwiają grę. Jeśli skorzystaliście z opcji Deluxe Pack wypakujcie koniecznie zawartość Helper Pack 2, a w środku znajdziecie Starter Helper Pack i wyposażcie swoją postać w sprzęt w nim zawarty. Warto również otworzyć Emerald Experience Pack, gdyż znajduje się w nim 24-miejscowa sakiewka na ekwipunek – Ornate Cotton Pack oraz wykorzystać zwoje. W pierwszej kolejności uruchamiamy 30-day Growth Service (konto premium pozwalające aktywować kolejne ze zwojów), następnie Vanisher’s Scroll 30-day Extension i Cultivation Boost 30-day Extension. Spokojnie do poziomu 45 możemy nie korzystać z Battle Support 30-day Extension. Na pewno nie otwierajcie wszystkich paczek/skrzynek, w środku jest mnóstwo przedmiotów i wypełnicie całkowicie swój ekwipunek. Zalecam pozostawienie Decisive Force XP Pack przynajmniej do czasu rozbudowy ekwipunku i magazynu – te przedmioty i tak nie będą Wam potrzebne przed 40 poziomem.

Jak uzyskać przedmioty z Founder Pack?

Udajcie się na stronę ekwpiunku i po zalogowaniu, w lewej kolumnie znajdziecie Wasze dobra, a wśród nich Founder Pack. Wybieracie go, i wskazujecie (prawa kolumna) na który serwer i postać chcecie go przekazać. Klikacie TRANSFER, a po chwili w grze dostajecie wiadomość, której załącznikiem są Wasze itemki. Teraz wystarczy, że udacie się do najbliższego Postal Attendant i odbierzecie załącznik. Podobnie przekazujemy wszystkie zakupione, czy zdobyte w eventach i konkursach przedmioty, pamiętając że można to zrobić tylko na jedną, wybraną postać.

Jesteście złomiarzami i zbieracie wszystko? Przyda Wam się dodatkowy ekwipunek.

We wszystkich grach RPG nasze postacie nie grzeszą pojemnością ekwipunku, pod tym względem Revelation nie jest wyjątkowe.

Mamy tu do czynienia z ekwipunkiem podzielonym na sloty, a w każdym z nich możemy umieszczać sakiewki i torby, których jakość decyduje o sumie ogólnego miejsca. Do naszej dyspozycji jest 6 slotów (zaznaczonych poniżej na czerwono). Im wyższej jakości torba, tym więcej oferuje miejsca.

Na dobry początek warto zakupić w Sulan – 8 slotowe torby Blue Pouch. Sprzedawca nazywa się Gailard Fall i znajdziecie go w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką.

Aby odblokować kolejne sloty musimy zgromadzić odpowiednią ilość zwojów Backpack Expander. Dużą część otrzymacie jako nagrody z fioletowych zadań i nie zalecam ich nabywania, szczególnie za Bronze Shards.

Najprostszym sposobem poszerzenia ilości miejsca do przechowywania jest uruchomienie indywidualnego magazynu. Aby tego dokonać należy w oknie rzemiosła, pod literą V, wybrać drugą boczną zakładkę (zaznaczona zieloną strzałką) i aktywować dział Utility Scroll 1 (różowa strzałka). Cała ta linia odpowiada głównie za ilość naszego miejsca do przechowywania i warto ją rozwijać w przyszłości. W tym momencie można również rozwinąć wszystkie formy zbieractwa (niebieska ramka). Każda operacja będzie nas kosztowała Knowledge points, które odnawiają się automatycznie podczas wbijania poziomów w rzemiośle.

Nasz magazyn już na nas czeka, teraz wystarczy się tam dostać. Najprostszym sposobem jest udać się do Hot Springs (klikamy U i wśród misji dziennych wyszukujemy Hot Springs (czerwona ramka), klikamy otwierając opis i wybieramy jedną z lokalizacji (zielona strzałka), a nasza postać powędruje pod samo wejście). A jeśli jesteś przed 25 poziomem (odblokowującym Hot Springs) odpowiedniego NPC znajdziesz w Sulan.

Teraz pozostaje odnaleźć Inventory Attendant i zagadać. Tutaj podobnie jak przy ekwipunku mamy 6 slotów na torby, które dodatkowo powiększą pojemność magazynu. Zalecam najpierw rozbudować ekwipunek do 3 odblokowanych slotów, a następnie uwolnić 3 sloty w magazynie (najkorzystniej będzie pozyskać wymagane Backpack Expander z fioletowych zadań).

Oczywiście miejsc, w których możecie odwiedzać swoich magazynierów jest więcej, a po wykupieniu opcji nawet w dowolnym miejscu.

O co chodzi z Hot Springs?

Hot Springs to wyjątkowe miejsce, w którym możecie zdobywać doświadczenie po prostu odpoczywając. Brzmi fenomenalnie? Pewnie, że tak! Dodatkowo znajdziecie tam wielu przydatnych NPC, czy nawet połowicie ryby. Jest to obowiązkowe miejsce wypoczynku wszystkich bohaterów, swoiste SPA Nuanor.

Teraz każdy z Was pomyślał – będę tam expił cały czas, nawet jak nie będę online. Nic bardziej mylnego. Po pierwsze – bonus zdobywamy tylko, gdy jesteśmy zalogowani. Po drugie ilość zdobytego doświadczenia podlega regulacji. Decydującym czynnikiem jest nasz apetyt (różowa strzałka) i tolerancja alkoholu (strzałka zielona), a ponieważ jesteśmy chudzi i zgrabni (teraz wszyscy żałują, że zrobili sobie sexy ciacha) za dużo sobie nie pofolgujemy. Wylogowanie zatrzymuje proces expienia, do którego wrócimy zaraz po powrocie do gry.

Codziennie otrzymujemy po 100 punktów obu atrybutów (reset o północy), co oznacza że możemy sobie pozwolić tylko na jedno smaczne danie i jedno wytrawne wino/ dziennie. Punkty kumulują się do maksimum 500, więc co 5 dni powinniśmy odwiedzać to miejsce. Aby rozpocząć cenny relaks wystarczy wewnątrz spożyć dowolne jedzenie i napój, a doświadczenie zacznie napełniać się samo. Każde spożycie zużywa 100 punktów, więc korzystniej kupować te najlepsze, dające najwięcej doświadczenia. Samo jedzenie nabędziemy przed wejściem (zielona strzałka), u stosownego NPC np. w Sulan u Ella Penney (różowa strzałka) lub otrzymamy jako nagrodę w zadaniach. Pamiętajcie – należy czytać opisy jedzenia, gdyż występują takie przeznaczone dla par.

Zdobywam różne karteczki, monetki, insygnia. Jakie tu są rodzaje waluty?

W oknie ekwipunku (litera B) widzimy 4 różne waluty.

  • Imperial Note – oznaczone zieloną strzałką –  to podstawowa waluta w grze, niezbędna podczas zakupów u NPC, czy np. naprawy. Otrzymujemy ją również, gdy sprzedajemy coś sklepikarzom lub, gdy „rozbijamy” przedmioty przy użyciu młoteczka.
  • Imperial Coins – oznaczone różową strzałką – są podobnie jak Imperial Note podstawową walutą w grze, z tą różnicą, że możemy się nią wymieniać z innymi graczami, przez co jest od nich cenniejsza. W momencie, gdy podczas zakupów zabraknie nam Imperial Note, system automatycznie pobierze brakująca pulę z Imperial Coins.
  • Aurum – czerwona strzałka – to waluta premium dostępna za realne pieniądze. O jej zastosowaniu możemy dowiedzieć się więcej klikając ikonę sklepu w górnym prawym menu (tuż nad mini-mapą, druga od lewej). Można ją również zakupić za Imperial Coins w samej grze.
  • Bronze Shards – strzałka niebieska – najważniejsza waluta w grze. Nie wydawajcie jej pochopnie, trzymajcie tak długo, aż zacznie być potrzebna do ulepszania ekwipunku (o tym później).

Oto przykład tego co można zdobyć za Aurum. Zaznaczono również ikonę sklepu (zielona strzałka), aby ułatwić Wam nawigację. Prawdziwy ze mnie króliczek Playboya :p

Dlaczego Bronze Shards są takie ważne?

Bronze Shards można zdobyć na kilka sposobów:

  • jako nagrodę za osiągnięcie pewnego poziomu postaci (panel wydarzeń, litera O -> Awards)
  • za aktywność PvP, ze środkowej skrzynki za Valor (panel postaci, litera C -> Rank)
  • za osiągnięcie kolejnej rangi PvP (panel postaci, litera C -> Rank)
  • jako nagrodę za powtarzalne misje Demonslayer w rozliczeniu tygodniowym w zależności od osiągniętego poziomu (panel postaci, litera C -> Order)
  • zakupić za Aurum w Item Shopie

Bronze Shards są niezbędne, aby kupić najprzydatniejsze przedmioty w grze, lub odblokować przydatne funkcje:

  • możliwość ulepszania ekwipunku (Phlogistons) – najważniejsza funkcja w grze
  • możliwość dodawania kolejnych profili umiejętności (Skill Set) lub atrybutów (Atribute Set) – z tego na pewno skorzystacie
  • możliwość ulepszania Special skill – opcjonalnie można z tego skorzystać
  • zwoje do wskrzeszania, teleportacji, powiększenia ekwipunku (nie zalecam kupowania)
  • torbę 18-slotową (nie zalecam jej kupowania)
  • inne przydatne przedmioty, które jednak lepiej zdobyć w alternatywny sposób
Ascension Essence - exp w czystej formie. Zużywać, czy trzymać?

Ascension Essence (niebieska strzałka) to kryształy skumulowanego doświadczenia. Można je transmutować łącząc max. 25 razy na tydzień – 25 Spirit Essence (czerwona strzałka) lub 25 Ascension Stone (zielona strzałka) bez ograniczeń. Do ich konsumpcji wymagany jest 20 poziom, a ponieważ są cenne, ilość użyć regulowana w przedziałach tygodniowych, zależnie od poziomu postaci. Jeśli będziecie kontrolować swoje zużycie tygodniowe – możecie z nich korzystać na bieżąco, jeśli nie – warto zostawić je na później ze względu na dużo wyższe limity oraz zwiększony bonus expa związany ze wzrostem poziomu.

Jeśli macie:

  • poziom 20-29 możecie użyć ich 5 razy/tydzień
  • poziom 30-39 – 15 razy/tydzień
  • poziom 40-48 – 30 razy/tydzień
  • poziom 49-58 – 45 razy/tydzień
  • poziom 59 i wyżej – 60 razy/tydzień

PS. Dziękuję za wsparcie członkom gildii, a szczególne podziękowania wędrują do Azuki. Bez Ciebie ten poradnik by nie powstał.

Voolf

Redaktor Naczelny i grafik w GameStone.pl, fotograf z zawodu, "pan od fikołków" z wykształcenia. Za sprawą posiadania dwóch teściowych traktuje wszystko z przymrużeniem oka. Specjalista od spraw beznadziejnych.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików "cookie" lub inny sposób lokalnego przechowywania informacji oraz na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam i innych usług. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij